Ajankohta

7.11.2019 17:00 – 7.11.2019 20:00

Paikka

Insinöörit & Ekonomit -rakennus, Seminaariluokka, (Ratavartijankatu 2, 00520 Helsinki)

Tapahtumaluokka

Pääkaupunkiseutu

Järjestäjä

Tradenomit← Takaisin

Liiketoimintastrategiasta johdettu sisältöstrategia sekä kohderyhmien tehokas tavoittaminen sisällöillä ovat onnistuneen sisältömarkkinoinnin peruspilareita. Koulutuksen aikana käydään läpi sisältöstrategian rakentamisen perusteita ja mm. sitä, millaisia tavoitteita tuotetuille sisällöille voidaan asettaa. Kirkastettu, yhtenäinen viestinnän äänensävy eli tone of voice taas antaa yritykselle kasvot ja tuo lähestyttävyyttä, muokkaa brändin mielikuvaa haluttuun suuntaan tai erottaa kilpailukentästä. Se tukee vuorovaikutusta ja auttaa rakentamaan asiakassuhteita.

Koulutuksessa korostetaan kohderyhmätuntemuksen tärkeyttä ja pyritään vastaamaan kysymyksiin: Miten sisältö edistää liiketoimintaamme ja mitä haluamme saavuttaa sisällöillämme? Kuka kuluttaa sisältöämme ja kenen sitä tulisi kuluttaa? Mitä lisäarvoa tuottamamme sisältö tuo vastaanottajalle? Minkälaisella äänensävyllä organisaatiosta viestitään ulospäin sen sidosryhmille?

Koulutuksen sisältö

  • Sisältöstrategian ja onnistuneen sisältömarkkinoinnin peruspilarit​
    • Sisällöille asetettavat tavoitteet
    • Kohderyhmätuntemus
    • Sisällöntuotantoa helpottavat sisältökonseptit
  • Brändin identiteetti ja äänensävy


Viisi vuotta markkinoinnin ja sosiaalisen median parissa työskennellyt Wilma Inkinen on LM Somecon strategi ja valmentaja, jonka ydinosaamiseen kuuluu tavoitteellinen ja datalähtöinen markkinointiviestintä. Erilaisten koulutusten lomassa Wilma toteuttaa asiakkaille sisältö- ja sosiaalisen median strategioita, jotka toimivat lähtökohtana onnistuneelle sisältömarkkinoinnille. Wilma on kohderyhmälähtöisen sisällön puolestapuhuja. Hän toivoo, että yritykset ja organisaatiot keskittyisivät entistä tarkemmin siihen, mitä kohdeyleisö haluaa kuulla. “Pitää tietää missä oma kohderyhmä on, sekä mitä ja miten se haluaa asioista kuulla”, Wilma tiivistää.

” Vain onnistuneen kohderyhmäymmärryksen kautta sosiaalisessa mediassa voidaan saada liiketoiminnallista hyötyä.”

LM Someco tarjoaa strategista luovaa suunnittelua, ilmiöitä rakentavaa viestintää, teknologista ymmärrystä ja syvällistä sosiaalisen median osaamista saman katon alta. Yhdistämällä markkinoinnin, viestinnän ja teknologian LM Someco mahdollistaa tehokkaamman viestien muutosvoiman asiakkailleen. Luomme vaikuttavien kosketuspisteiden ketjuja, joissa brändistä johdetaan tavoitteellisia, tunteita herättäviä ja toimintaan johtavia tarinoita. Vain yhtenäiset ja merkitykselliset viestit luovat vaikuttavia kokemuksia.


Koulutuksen aikataulu

17.00 Koulutus alkaa
18.30 Tauko, kahvi/tee ja pientä suolaista purtavaa
18.45 Koulutus jatkuu
20.00 Koulutus päättyy


Aika: Torstai 7.11.2019 klo 17-20
Paikka: Insinöörit & Ekonomit -rakennus, Seminaariluokka, (Ratavartijankatu 2, 00520 Helsinki)

Tilaisuus on maksuton. Paikkoja on rajoitettu määrä. Ilmoittautuminen viimeistään 31.10.2019

HUOM! Tapahtuma myös striimataan – jos et pääse paikan päälle, voit osallistua etänä. Katso lisätietoja 
täältä

Lisätietoja:

tapahtumat@tradenomi.fi

Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Kirjaudu sisään verkkoasioinnin tunnuksilla ja saat tietosi esitäytettyinä. Käyttäjätunnus on jäsennumerosi, jonka löydät esim. lähettämistämme Online-uutiskirjeistä, jäsenkortista ja lehden takakannesta. Salasana on oletusarvoisesti henkilötunnuksesi loppuosa, ellet ole muuttanut sitä kirjautumisen etusivulla. 

Unohditko salasanasi? Tästä voit asettaa uuden salasanan.