Ajankohta

21.3.2019 09:00 – 21.3.2019 16:00

Paikka

Tradenomiliitto, Insinöörit & Ekonomit, 6 krs. (Ratavartijankatu 2, Helsinki)

Hinta

150 €

Tapahtumaluokka

TRAL kouluttaa

Järjestäjä

Tradenomiliitto TRAL← Takaisin

Opi parhaat tavat ja niksit Ads-asiantuntijalta ja säästä rahaa välttämällä yleiset virheet Ads-kampanjan luomisessa. Vähällä vaivalla pyörivän Ads-kampanjan luominen on yllättävän helppoa, kun osaa keskittyä olennaisiin asioihin.

 

Koulutus sisältää:

  • Uutta: Google Adwords on nyt Google Ads
  • Google Adsin ja hakukonemainonnan perusteet
  • Google Ads -kampanjan perustaminen
  • Budjetin ja klikkaushintojen asettaminen
  • Mainonnan kohdentaminen oikealle maantieteelliselle alueelle
  • Oikeiden ja tarkkojen avainsanojen valinta
  • Opi kirjoittamaan tehokkaita Ads-mainoksia
  • Käytä ilmaisia mainoslaajennuksia järkevästi
  • Opi käyttämään tulosseurantaa mainonnan kannattavuuden selvittämiseksi
  • 10 yleistä Ads-virhettä – miten välttää ne ja säästää selvää rahaa
  • Edistyneet Ads-vinkit entistä parempiin tuloksiin
  • Opi Display-mainonnan ja uudelleenmarkkinoinnin perustee

 

Ads-kurssille osallistujat saavat 6 kk käyttöoikeuden Piuhan laajaan oppimateriaalitietokantaan.

Kenelle: Kaikille, jotka haluavat mainostaa tuotteitaan helposti ja tarkasti kohdennettuna Googlen hakutulosten yhteydessä.

 

Aika: 21.3.2019 klo 9-16
Paikka: Tradenomiliitto, Insinöörit & Ekonomit, 6 krs. (Ratavartijankatu 2, Helsinki)

Koulutuksen hinta: 150€, sis. lounas. (Huom: ehdota koulutusta työnantajallesi!)

Mukaasi tarvitset tietokoneen. Saatavilla on rajoitettu määrä lainakoneita. Ilmoitathan etukäteen, mikäli tarvitset tietokonetta lainaan. Koneet lainataan ilmoittautumisjärjestyksessä. 

Paikkoja on rajoitettu määrä. Ilmoittauduthan viimeistään 10.3. Koulutus maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä verkko- tai mobiilimaksuna tai luottokortilla. ​Mikäli työnantajasi maksaa koulutuksesi, voimme toimittaa myös laskun (tällöin ilmoittautuminen on vahvistettu vasta, kun maksu on suoritettu). 

 

Lisätietoja:

tapahtumat@tral.fi

 

Kurssin tarkempi sisältö:

Google Adsin ja hakukonemainonnan perusteet

  • Miksi hakukonemainonta on niin tehokasta: hakumainosten osuvuus
  • Hakukonemainonnan muut edut: nopeus ja mitattavuus
  • Miten Adsin klikkausperusteinen mainonta (CPC) toimii?

Tehokkaiden tekstimainosten luomien

  • Tehokkaiden otsikoiden kirjoittaminen
  • Optimoitu näkyvä URL-osoite
  • Oikean lopullisen URL-osoitteen määrittely (laskeutumissivu)
  • Mobiilimainoksen asetukset
  • Mainosten A/B -testaus

Lisää hyödyllisiä Ads-toimintoja

  • Yleisimmät mainoslaajennukset: sijainti, sivustolinkit, puhelu ja huomiotekstit
  • Kampanjan ajastus: aloitus- ja lopetuspäivämäärä
  • Tulosseurannan käyttöönotto Adsissa, konversioiden tuonti Google Analyticsista
  • Dynaaminen avainsanan lisäys mainostekstiin
  • Varsinaiset hakutermit eli mitä käyttäjät syöttivät Google-hakuun
  • Kertaus: 10 yleistä ja kallista Ads-virhettä

Ensimmäisen Ads-kampanjan luominen

  • Uutta: Adsin uusi käyttöliittymä
  • Ensimmäisen kampanjan ohjattu luominen
  • Kampanjan perusasetukset: hakuverkosto vs. display-verkosto
  • Maantieteellinen kohdentaminen (sijainti) ja kieliasetukset
  • Hintatarjousstrategia: manuaalinen vs. automaattinen
  • Manuaaliset hintatarjoukset ja oletushintatarjous (CPC)
  • Kampanjan päiväbudjetin asettaminen
  • Adsin rakenteen ymmärtäminen: kampanja, mainosryhmä ja mainokset

Oikeiden avainsanojen löytäminen Avainsanojen suunnittelijalla

  • Miten löytää olennaiset avainsanat omille tuotteille?
  • Markkinatutkimuksen teko Adsin avainsanasuunnittelijalla
  • Avainsanan keskimääräisen kuukausittaisen hakuvolyymin ja klikkaushinnan selvittäminen
  • Eri sijaintien vertailu tuotteiden/palveluiden kysynnän kannalta
  • Avainsanojen tarkkuus: laaja, lausehaku ja tarkka vastaavuus
  • Negatiivisten avainsanojen käyttö

Display-mainonta ja uudelleenmarkkinoinnin perusteet

  • Milloin käyttää display-verkostoa ja kuvamainoksia?
  • Display-kampanjan luominen
  • Parhaat mainosbannerien formaatit ja koot
  • Uudelleenmarkkinointi eli esim. web-sivustolla käyneiden muistuttaminen kuvamainoksella
Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Kirjaudu sisään verkkoasioinnin tunnuksilla ja saat tietosi esitäytettyinä. Käyttäjätunnus on jäsennumerosi, jonka löydät esim. lähettämistämme Online-uutiskirjeistä, jäsenkortista ja lehden takakannesta. Salasana on oletusarvoisesti henkilötunnuksesi loppuosa, ellet ole muuttanut sitä kirjautumisen etusivulla. 

Unohditko salasanasi? Tästä voit asettaa uuden salasanan.